måndag 20 april 2009

Lördag Söndag Måndag

Söndagens inplanerade IKEA tripp blev tyvärr inställd (någon som är sugen på en IKEAresa?) och som plåster på såret begav jag mig i Lördags in till stan och köpte lite sommarkläderna till barnen (de jag skrev om i Fredags) och några linnen till moi. På kvällen var vi bjudna på middag hos min Moster och det var fantastiskt gott, som ALLTID! där blev vi hela kvällen, det spelades spel, gluttades lite på TV osv. riktigt trevligt!

Igår åkte Macke hem efter en vecka i Pite och då var det dax för mig att ta tag i tvättstugan där tvättmaskinen haft påsklov, ni kan ju tänka er det tvättberget :/ städade och torkade lite damm när jag ändå höll på så för en liten liten stund igår på em var det faktiskt riktigt rent och snyggt här hemma tyvärr går det ju över snabbare än snabbast och vips! var det leksaker överallt, hopplöst.....

Idag på morgonen var det dax för Tuva att återgå till Dagis efter ledigheten och för mitt första av fyra besök hos tandläkaren. Dagens besök trodde jag skulle innebära att jag kom hem utan en av mina tänder men så blev det inte, hon lagade en tand och rekade läget på en av mina två visdomständer som ska dras (den med ett GIGANTISKT hål i) 995:- kronor fattigare blev jag (som om det inte var nog eländigt innan) och nu sitter jag här med fruktansvärd tandvärk i just denna visdomstand som ska dras nästa torsdag, hoppas det går över till imorgon. På em idag åkte vi till Svensbyn där vi (även denna måndagen) blev bjudna på middag så det blev ett långt besök även idag, trevligt! Tuva och Ludvig leker så himla bra nu, de har lekt Sjörövar Hasse och Prinsessan Tessan hela em.

Nu ska jag ta en alvedon och lägga mig på soffan och glo på lite TV

ciao

Inga kommentarer: