måndag 11 maj 2009

länge sen sisst....

Som (ovan) arbetande kvinna hinner jag inte riktigt med att hålla bloggen uppdaterad ( ganska skönt att man har nåt att skylla på) Nu är iaf de nya fönstrena på plats och det blev verkligen SUPERsnyggt (bilder kommer så smånigom). Men som vanligt så leder det ena till det andra så nu vill jag ju då självklart köpa nya gardiner och kanske t.o.m nya krukor och fönsterlampor =) ja ni vet hur det är. Kan bara inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha. Medans det byttes fönster hemma flyttade jag och barnen in hos svägerskan/kusinerna i Svensbyn där vi åt och drack gott hela helgen.

Nu är det helg igen och denna helgen är det svensbybornas hus som ska målas, jag och barnen håller oss borta, tror vi skälper mer än vi hjälper. Jessica kom med en FANTASTISK idé om en dagstripp till IKEA imorgon lördag men jag får ingen barnvakt till lilleman så det får skjutas på framtiden.... tråkigt men sant! Funderar dock starkt på en tripp till Luleå, Tuva behöver en hel massa kläder och utbudet där är ju betydligt bättre..... få se vad det blir av det.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilken tur att du har en tripp till Ikea inbokad då,vi längtar till ni kommer och att vi kan vara barnvakt