fredag 2 oktober 2009

Vi längtar till Tisdag

Rullatorn har kommit och på Tisdag är det dax att pröva ut den tillsammans med Sjukgymnasten på Elliots dagis, som vi längtar! Vi håller alla våra tummar och tår för att han ska tycka om den och använda den flitigt i första hand utomhus.... (bild på bästa killen med nya vrålåket kommer på Tisdag)

Har under veckan känt mig lite låg, har tänkt en hel del på det här med Elliot och att det ska vara så förbannat svårt att få en resurs på dagis till honom. Jag tycker verkligen inte att man ska måsta hålla på att tjaffsa om en sån sak, i min värld känns det så självklart! De argumenten som har används känns absolut inte okej, inga pengar... visst jag förstår men det är inte mitt problem. Att säga att mitt barn inte ska få den hjälp han behöver pga att det inte finns pengar just nu är i min värld som att säga att han inte är värd den hjälp han behöver, och det gör mig både ledsen och förbannad! för våran guldklimp är värd ALLT!

Många tankar kring detta snurrar förvirrat runt i skallen nu, ska jag va hemma med han då i 3 månader istället? men det känns inte heller rätt. ja, tankarna är som sagt många och på Tisdag hoppas jag verkligen att det ska hända nåt, att rektorn kanske förstår situationen bättre då sjukgymnasten finns på plats och kab förklara/ svara på de frågor hon kan tänkas ha..... vi får helt enkelt invänta Tisdagen och se vad den har att ge.

En sak är iaf säkert och det är att jag kommer göra ALLT för att min älskade guldklimp ska få den hjälp han behöver med att lära sig gå!

Inga kommentarer: