torsdag 27 augusti 2009

back on track.....

Länge sen sist, jag vet, men sommaren har varit fullspäckad av diverse saker, jobb bland annat... senast jag uppdaterade bloggen skrev jag att jag tappat mitt jobb men några veckor senare blev jag återanställd vilket känns riktigt skönt!

Sommaren 2009, vad har vi då gjort denna sommaren. Vi inledde ju då som sagt med en tripp till Ö-vik som i sin tur bjöd på en minisemester på tu man hand för mig och Peter till Sundsvall. Vi har hunnit med en super trevlig sväng till Lycksele med familjen Johansson, En dryg vecka på klubben med Morfar Uffe, RIKTIGT mysigt. Ett par båtutflykter med Svensbyborna och en och annan natt på Fårön.....


Elliot på promenad

Tuva & Morbror Johannes på midsommarafton

Tuva, Julia & Albin åker griståget

Tuva & Elliot på Stenskär


Vår älskade gullprutt Elliot kämpar med gåträningen och nu tycker jag iaf att han verkar aningen motiverad till att gå mer än för några veckor sen. Träffade en barnläkare i måndags som tog sig en liten titt på han ena fot som han går lite tokigt med men enligt farbror doktorn beror det nog mest på att han är så otränad i fötterna eftersom han inte gått så mycket, skönt att höra. Däremot ville han ta lite tester för att utesluta att det berodde på något annat så igår morse tog dom massa prover på honom som jag idag har fått veta var helt okej, riktigt skönt att höra. Vi ska nu få träffa en sjukgymnast som ska ge oss lite tips och råd för att få han lite mer intresserad.

Elliot håller förövrigt på att skolas in på dagis och det går som på räls, han älskar det. På måndag börjar Peter om att jobba efter att ha varit pappaledig i 4 månader, ska bli riktigt skönt att komma in i någon form av vardagsrutin, vi går ut hårt med en femdagarsvecka på dagis och håller tummarna att det kommer gå bra.

Nu är det dax för lite vardagslyx =) jag och Peter frossa i brieost och salami toast, mmmm

Inga kommentarer: